Това коментира министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от Агенция „Фокус“.

„Бюджетът не се намалява. В общи линии е същият като миналата година именно поради факта, че се разчита вътрешно системата да си осигури финансите, които са й необходими за модернизация и развитие. Не считам да има проблеми за БДЖ. Продължаваме в тази политика, която реализираме към момента за редуциране и намаляване на задълженията на дружеството. В момента, в който сме готови с процедурата за нов подвижен състав, ще разчитаме на капиталовия трансфер основно на бъдещите постъпления като авансово плащане от концесията на летище „София“ и разбира се, може би ще разчитаме и на подкрепа от държавния бюджет“, коментира Московски.

По думите му в момента, в който са готови да пуснат процедурата, ще го минат като постановление в МС, така че ще бъдат обезпечени може би до месец.

По отношение на концесията за летище „София“ той обясни, че миналата седмица са подписали консултантски договор със Световна банка и с Европейската банка за възстановяване и развитие съвместно в рамките на около два месеца да довършат предконцесионните анализи, защото за 2015 и 2016 г . не фигурират в процедурата тези данни.

„Да се направи преглед на цялата документация плюс допълване с анализите за 2015 г . и 2016 г . – основно технически, трафик и юридически. Когато приключат, рестартираме процедурата. Ако излязат данните и за 2018 г . ще ги включим и тях. Когато се подготвя такава процедура, се прави т .нар. анализ „Разходи и ползи“. Той включва в себе си нетна настояща стойност и вътрешна норма на възвръщаемост от една такава процедура“, допълни Московски. Според него всичко това ще даде отражение върху цялостната концепция на процеса.

„Няма да има нова концепция, запазва се принципът да има авансово плащане от концесионера. Запазва се принципът да има годишна концесионна такса, както е по закон, запазва се принципът да има инвестиции, всичко, което бъде построено по време на концесията да се актува като публична държавна собственост т .е. да остане в полза на държавата. Единствената промяна, ако има такава, ще бъде в посока нагоре. Тоест в полза на държавата. Ще има рестартиране на процедурата за концесия с актуализирани данни вътре до два месеца“, каза още Ивайло Московски.