Рано тази сутрин той се приземи в Абу Даби в последния етап от пътуването си, предаде агенция "Фокус".

Швейцарецът Бертран Пикард пилотира самолета от египетската столица Кайро до ОАЕ. Той се сменяше в отделните етапи със своя сънародник Андре Боршберг.

Днешното кацане сложи край на епичното пътешествие от 17 етапа, започнало също в Абу Даби на 9 март миналата година. Пътуването премина през четири континента, три морета и два океана.

Виж снимки >>

По план пътуването трябваше да продължи 5 месеца, от които 25 дни в полет, а изминатото разстояние да бъде 35 000 километра, припомня АФП.

Но в изпълнението на проекта имаше спирки и отлагания - най-често заради лошо време. Така че обиколката на Земята продължи почти с година повече от предвиденото, а общият път надвиши 42 хиляди километра.

В крайна сметка самолетът, който тежи колкото обикновена кола, но има размах на крилете като "Боинг 747", завърши околосветското си пътешествие, кацайки днес там, откъдето миналата пролет потегли.

По време на етапа в Китай през март 2015 г. Бертран Пикар, 58-годишен потомствен изследовател авантюрист, се издигна със слънчевото чудо на височина над 8500 метра.

Четирите двигателя на "Слънчев импулс 2" се задвижват от батерии, свързани с около 17 000 фотоелемента, вградени в крилете му.

Едноместният самолет не е първият, който успешно се движи само със слънчева енергия. Но за разлика от предишни модели той натрупва достатъчен запас, за да може спокойно да лети и нощем.

Най-дългият етап, 8924 км от Нагоя до Хавай, продължи близо 118 часа и позволи на 63-годишния Боршберг да счупи световния рекорд за най-продължителен солов полет.

Друг рекорд постигна Пикар, който за първи път в историята на авиацията прелетя Атлантика без гориво, като преодоля за 71 час и 8 минути (на 20 - 23 юни т. г.) 6765 километра.

Последния си етап - от Кайро "Слънчев импулс - 2" измина за малко повече от две денонощия, прелитайки над Червено море и обширната Саудитска пустиня.