Каква е ползата, която работодателите и служителите могат да получат от тези застраховки?

Истина е, че напоследък Програмите за придобивки на служителите добиват все по-голяма популярност на нашия пазар. Но също така е истина, че в България пазарът е сравнително закъснял в имплементирането на тези Програми, в сравнение с Централна Европа. Годишно, стотици компании в целия свят инвестират милиони в подобни Програми, което повдига въпроса: „Защо отделят бюджет за това и каква е ползата за тях и техните служители?“

Една, създадена по мярка, Животозастрахователна програма за придобивки на служителите, която защитава здравето, животът и стандартът им, е мощен мотивационен инструмент за всяка една компания. Тази Програма може едновременно да:

• Служи като признание за професионализма и лоялността на служителите към компанията, тъй като е придобивка, която не е задължителна по закон – компаниите сами избират същата да бъде предоставена на техните служители;

• Създава усещане за сигурност и стабилност в компанията в случай на непредвидени събития;

• Защитава компанията от атаките на конкуренцията ( преливане на таланти от една компания в друга);

• Демонстрира грижа към служителите и техните любими хора (благодарение на дължимото обезщетение, в случай на здравословен проблем, семейството на служителя, който е пострадал, няма да понесе финансов удар, независимо , че служителят няма да има възможност да работи известен период от време. Също така всеки един служител може да бъде включен в корпоративния план).

Но защо една такава Животозастрахователна програма би била полезна за бизнеса?
Тези Програми са създадени да докоснат най-съкровените нужди на всеки един човек: любовта към семейството и личната отговорност за тяхното бъдеще. Поради тази причина те са един от най-мощните инструменти, създавани някога в услуга на бизнеса, инструмент, базиран на чувствата на хората.
Чрез въвеждането на подобни Програми се създава устойчива работна среда в унисон с ценностите на компанията, като същевременно с това се подсигурява спокойствието на служителите по отношение на защитата ( финансова) на техните семейства в случай на непредвидени обстоятелства, свързани със здравословни проблеми.

В допълнение към това, Животозастрахователните програмите за придобивки на служителите демонстрират персоналната загриженост на компанията към всеки един служител по начин, който значително се различава от осигуряването на заплата или бонус. Това спомага за повишаване на мотивацията, лоялността и продуктивността на служителите.

И като краен резултат от прилагането на подобни Програми може да бъде отчетено повишаването на цялостните бизнес показатели на компанията. В крайна сметка тези програми представляват едно обещание – обещание за грижа, за помощ в момент на нужда. И като всяко друго спазено обещание, те работят за повишаване имиджа на компанията и нейната продуктивност, не за ден или месец, а за години напред.  Има ли компания, която не би се интересувала от горе изброените фактори? Отговорът е: „По скоро не“.

В днешно време, фактори като мотивация и задържане на таланти са основен приоритет за всеки бизнес. Опитайте се да посочите 5-те най-известни компании в света, които веднага изплуват в съзнанието ви – ще се окаже, че 5 от 5 ползват такава Програма.

Естествено, не е реално да се твърди, че е възможно един работодател да привлича, задържа и мотивира таланти без корпоративна култура, обучения, правилно управление и атрактивно финансово възнаграждение. Животозастрахователните програмите за придобивки на служителите са  инструмент, който съществува в хармония с всички други основни инициативи, програми и придобивки, като играе ролята на задвижваща сила, увеличавайки тяхното значение и представяйки една различна гледна точка за признанието на талантите в компанията.

Програмите за придобивки на служителите имат над 100-годишно присъствие в световен мащаб. През годините те са си спечелили незаменимо място сред множество компании по света. В последните 15 години подобни Програми се въвеждат успешно и в България, макар и с по-бавни темпове от необходимото. Независимо от това, последните 5 години предоставят ясна индикация, че подобни Програми за придобивки на служителите привличат все по-голямо внимание на бизнеса в България, отново макар и с по-бавни темпове, но както се казва: „По-добре късно от колкото никога“.


Mетлайф България



Своеобразен онлайн консултант на Дир.бг с експертната подкрепа на УниКредит Булбанк и Метлайф България.