Това е въпрос, който не трябва да се подценява. Много хора, които очакват да укрепят живота си чрез животозастрахователна полица, почти винаги  обмислят добре, задават си въпроси и се чудят дали наистина биха могли да се доверят, както на консултанта с когото се срещат, така и на компанията която той представлява.

Ние ще отговорим на този въпрос от 3 гледни точки, представени в две последователни публикации:
•    Информацията предоставена от консултанта;
•    Принципите и практиките в след продажбеното обслужване на клиентите;
•    Стилът на комуникация като цяло.


Информацията предоставена от консултанта

В много случаи клиентът се среща с животозастрахователен консултант и ако той е  представителен, убедителен, говори умело и презентира добре, клиентът започва да се чуди дали компанията, която консултантът представлява е достатъчно надеждна. В много случаи клиентът се опасява, че може да бъде подведен от добър търговец, и да довери защитата и спестяванията си на недостатъчно надеждна компания. Надеждността на една компания е комбинация от доказана история, финансова стабилност, добре конструирани продукти и висококачествено обслужване. Има няколко важни въпроса, които трябва да бъдат зададени и отговорите им да бъдат взети в предвид при избора на животозастрахователна компания.

Историята на компанията е  показателна  и обикновено е нещо, което много лесно може да бъде проверено. Колко дълго оперира в България? Представена ли е в международен план? Каква е собствеността на компанията?

Моят съвет е да търсите животозастрахователна компания, която вече е изплатила спестяванията на няколко поколения клиенти по света, която има не само локален, но и международен опит. Ориентирайте се към компания, която е преодоляла много финансови кризи и има висока платежоспособност доказана от регулаторните органи.

Когато доверявате Вашата защита и спестявания изберете прозрачна организация! Със сигурност трябва да се поинтересувате: Каква е инвестиционната политика на компанията? Съществуват регулации, които поставят инвестиционната политика в определена рамка, но надеждните животозастрахователни компании обикновено се придържат към по-строги и ограничаващи ги вътрешни правила, и инвестират консервативно, за да гарантират сигурността на своите клиенти.

Когато предложението изглежда прекалено добро, за да е истина, обикновено е нещо, на което не може да се разчита. Съветвам Ви да сравнявате цената с представените Ви обезщетения и  доходност, и да зададете въпроса -  как е възможно? Трябва да търсите логично обяснение. Животозастраховането никога не е било услуга, която да прави клиентите си богати, неговата цел е да осигури сигурност и спокойствие. Така че, бъдете внимателни когато Ви се предлага „гарантирано“ висока доходност.

Лесен начин да оцените една животозастрахователна компания е също и начина, по който тя достига до нови клиенти. Най-добрата практика в нашата част на света е да се разширява кръга на потенциалните клиенти само чрез препоръки от съществуващите клиенти. Единственият начин да се използват препоръки, като източник за разрастване на бизнеса, е като се полага отлична грижа за съществуващите клиенти, предоставя им се висококачествено обслужване и се спазват направените обещания. Само компания, която постига висока клиентска удовлетвореност може да следва този подход.

Последно, но не и по важност, можете да попитате какви са критериите, на които вие като клиент трябва да отговаряте, за да бъдете застрахован. Надеждната застрахователна компания не би застраховала клиент на всяка цена! Заниженото внимание върху оценката на риска за всеки един клиент е лош сигнал за това, какво можете да очаквате в случай на застрахователно събитие.

Ако обръщате нужното внимание на всички тези критерии, които могат лесно да бъдат проверени, ако получавате задоволителни, логични отговори на въпросите си, тогава можете да бъдете спокойни в избора си на животозастрахователна компания.


Mетлайф България


Очаквайте темата този понеделник:Коя животозастрахователна компания е “добра“, как да разбера?- част 2

Своеобразен онлайн консултант на Дир.бг с експертната подкрепа на УниКредит Булбанк и Метлайф България.