"На студентския празник да пътуват по тангентата", допълни Борисов.

Проектът на Северната тангета беше замразен от една година заради претенции на собственици на имоти по трасето. С решение на правителството беше разрешено на пътната агенция да сключи споразумения със собствениците на земите.

Строителството на Северната скоростна тангента започна от днес.  Трасето й минава през кварталите „Враждебна“, „Световрачане“, „Илиянци“, „Бенковски“ и „Требич“ и ще свърже трите магистрали „Калотина“, „Люлин“ и „Хемус“, чрез Околовръстния път и АМ „Тракия“.

Тангентата осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните
квартали на София.

„Това е проект от стратегическо значение за столицата, икономическото развитие на града и неговото разширение“, подчерта министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова при символична първа копка на обекта.

Тя бе направена на бул. „Ботевградско шосе“, при пътния възел след пресичането със Софийски околовръстен път в посока София.

Вижте снимки >>

Стойността на обекта е 234 996 783 лв. като основния източник на финансиране е Европейският съюз.

Общата дължина на трасето е 16,54 км. То ще бъде с 2 платна с по 3 ленти за движение по 3,5 м, както и аварийна лента.
Началото на участъка е при км 0+000, който се намира западно от Софийския околовръстен път на около 1,1 км след разклона за с. Мрамор, 2 км след разклона за Ломско шосе и на 3,5 км преди разклона на Нови Искър към път „II-16 Мездра-София“.

Видовете съоръжения, които ще бъдат изградени са 6 мостове, 8 надлези, 4  подлези и една естакада.

„Възприемам тази тангента като вътрешно околовръстно, което свързва кварталите. Изграждането на тези 17 км ще дадат възможност трафикът, който е около населените места да бъде изведен и да бъде осигурено нормално, безопасно и безаварийно движение“, каза още Лиляна Павлова.

Северната тангента ще съкрати с 8 км придвижването по Северната дъга на София, каза кметът на София Йорданка Фандъкова.

Изпълнител на проекта е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД.

„Това са същите хора, които работиха по Южната дъга, работиха по старта на Западна дъга и по Софийския околовръстен път гара Яна - участъкът, който беше пуснат преди известно време и който вече забравихме, че се е строил“, подчерта кметът на София.

Строителите ще бъдат поставени под много сериозен натиск от страна на възложителите и така трябва да бъде, защото това е много дългоочакван обект, допълни тя.

По думите на председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров изграждането на обекта няма да затрудни пътуващите в района, защото тангентата се изгражда по ново трасе.

При старта на строителството Лиляна Павлова коментира още, че се предвижда тол такса да смени винетките.