В дискусията участваха и министрите на туризма Николина Ангелкова и на спорта Красен Кралев, съобщи пресцентърът на МОСВ.

От срещата отсъстваха представители на неправителствените екоорганизации, а присъстваха представители на националния туристически борд, на ръководството на концесионера на ски пистата в Банско, а също и бившите министри на околната среда Нона Караджова и Евдокия Манева, народни представители.

Министър Димов посочи, че извозването с коли до ски пистите е много по-увреждащо за околната среда, отколкото това по електрически път.

По думите му външните териториални граници на концесията от договора от 2001 г. по никакъв начин не търпят промени.

"Всички сме съгласни, че дигитализирането на границите ще даде по-голяма възможност за контрол от страна на държавата върху концесионера", коментира министърът.

Той напомни, че през миналата седмица разглеждането на концесията е отложено от заседанието на МС, а същевременно за плана за управление на НП "Пирин" тече срок до 22 декември за достъп на обществеността.

Министър Красен Кралев посочи, че алтернативата на втори кабинков лифт на Банско е 130 автобуса на час.

Той допълни, че позицията на министерството на спорта е за разширяване на инфраструктура за зимен спорт.

И двата вида спортни активности - елитен и масов, не могат да се практикуват при сегашната инфраструктура, коментира той и даде пример с това, че ски пистите в България са 200 км., докато в Чехия те са 7000 км., а в Словения - 2000 км.

Министър Николина Ангелкова отбеляза, че Министерството на туризма подкрепя този проект, който е важен както за развитието на региона, така и за зимния туризъм.

Тя посочи, че в министерството е работила група за развитие на планинския туризъм, която е изготвила предложения за законодателни промени.

Целта на промените е целогодишен достъп до планината не само в Банско, Боровец и Пампорово, но и на Витоша, коментира министърът.