От социалната мрежа разкриха, че за период от юни 2015 г. до май 2017 г. са похарчени 100 000 долара за около 3000 реклами. Рекламите не са подкрепяли конкретни политически платформи в спектъра ляво-дясно, а са засягали теми като имиграцията, расите и равноправието, съобщава Би Би Си.

Facebook каза, че си сътрудничи с американско разследване по въпроса, като предаде всички налични доказателствата на специалния прокурор Робърт Мълър, който ръководи разследване за предполагаема руска намеса в президентските избори в САЩ миналата година.

Рекламите насочвали потребителите към около 470 профила, които или разпространявали дезинформация, или нарушавали условията на Facebook по друг начин.

"Рекламите и профилите са били насочени към целия политически спектър и са целели да предизвикат разделение", каза социалната мрежа.

Компанията заяви, че според нея профилите са били създадени от установената в Санкт Петербург Агенция за изследване на интернет, известна с публикуването на прокремълски съобщения в социалните медии. Въпросните профили вече са закрити.

Дезинформационната кампания е била разкрита по време на вътрешно разследване на Facebook, свързано с потенциалната намеса на Русия в президентските избори на САЩ от миналата година.

Тръмп: Руската намеса в изборите е ”Пълна измислица” > > >